RESULTATBØRSEN

Her finder du resultaterne fra klubbens turneringer. Næste turnering er PINK PINSE 19/5 og følg løbende resultaterne for vores PAY & PLAY ECLECTIC MESTERSKAB 2024 lige HER...

14.04.2024 - ROSENDAHL / KOP&KANDE FORÅR

PRÆMIESPONSOR:

KAFFESPONSOR:

SÆSONSTART I SOL OG SUS
Turneringssæsonens start var helt bevidst skubbet til medio april i håbet om, at vejret ville være med os, men med det vedholdende våde vejr blev kørselsforbud på banerne fastholdt, og det kunne desværre mærkes på deltagertallet, da Himmerland Golf Klub søndag den 14. april slog turneringssæsonen i gang med Rosendahl/Kop&Kande Forår.

46 seje spillere drog ud på Old Course efter en formiddagsbitter og morgensangen ’Det er i dag et solskinsvejr’, der trods alt passede (’Regndråber drypper i mit hår’ var under turneringens forberedelser overvejet som dagens sang…), om end vinden var heftig og ikke mindst ganske kølig.

Undervejs ved 7./12. tee kunne deltagerne varme sig med pølser og brød, og efter runden fordelte sponsor – Jørgen Højrup ’Kræmmeren’ Jensen fra Kop&Kande i Farsø og Aars – de flotte præmier til de dygtigste.

Det hele blev afrundet med tre hurra-råb og et rungende HIM-MER-LAND – sæsonen er i gang!

Der blev spillet individuel stableford i to antalsmæssigt lige store rækker. Lige resultater blev afgjort med laveste handicap og resultaterne blev som følger:

A-rækken:
1. Jesper Damgaard 39 point
2. Kasper Nybjerg Enevoldsen 35 point
3. Jeppe Tribler Graarup 34 point
4. Paw Hansen 33 point (HCP 13,7)
Ros til Brian Tøttrup - 33 point, men HCP 15,0

B-rækken:
1. Lene Aaen 41 point
2. Torben Lee Ludvig 34 point
3. Mette Hedegaard 33 point
4. Jeppe Skriver 32 point

På de seks par 3 huller på Old Course blev der dystet om at komme tættest i drivet. Præmietagerne blev disse:
Hul 6: Jacob Kjeldsen 5,70 m
Hul 8: Lars Kristensen 4,53 m
Hul 11: Jacob Kjeldsen 5,30 m
Hul 13: Jacob Kjeldsen 2,30 m
Hul 15: Ingen - præmien blev foræret til turneringslederen
Hul 17: Kasper Nybjerg Enevoldsen 1,18 m

Glade præmietagere efter en køligt blæsende, men dog solbeskinnet sæsonstart. Bagerst fra venstre ses Jesper Damgaard, Paw Hansen, Lars Kristensen, Mette Hedegaard, Torben Lee Ludvig, Lene Aaen, Jeppe Skriver og Jeppe Tribler Gaarup. Forrest fra venstre knæler Jacob Kjeldsen, sponsor Jørgen Højrup ‘Kræmmeren’ Jensen fra Kop&Kande i Farsø og Aars samt Kasper Nybjerg Enevoldsen.

Se flere stemningsbilleder fra dagen på klubbens Facebookside.